Chcete podpořit zdraví svých dětí? Dopřejte jim důležité vitamíny

Chcete podpořit zdraví svých dětí? Dopřejte jim důležité vitamíny

PrevenceVýživa

Dětská imunita je pod neustálým náporem. Nezapomeňte podporovat zdraví těch nejmenších pomocí vhodných vitamínů. Které zařadit do jejich jídelníčku? Prozradíme vám je v následujícím článku.

Posilněte dětskou imunitu vitamíny

Výkyvy teplot, střídání počasí, školní kolektiv… s tím jde ruku v ruce nachlazení, rýma a další virózy. K těmto neduhům jsou náchylnější právě děti, které může oslabená imunita pěkně potrápit. Posilněte ji dodáním důležitých vitamínů. Ty jsou nezbytné nejen pro fungování imunitního systému, ale podporují také celou řadu funkcí v těle.

Přirozeným zdrojem vitamínů a minerálů je pestrá výživa, v rizikovém období ale neuškodí zařadit do ní také doplňky stravy. Pojďme se spolu podívat na to, jaké vitamíny a proč by vašim dětem neměly chybět.

Rodina se směje u oběda
Dbejte na vyváženou a pestrou stravu.

“Tip: Nedostatek vitamínů a oslabená imunita nejsou jediné nástrahy, se kterými se můžou děti po návratu do školy setkat. Přečtěte si článek o tom, co může jejich zdraví ohrozit a jak je chránit.”

Vitamín C – naše tělo se bez něj neobejde

Vitamín C je bezesporu jeden z nejdůležitějších – a to nejen pro posílení imunity. Podílí se také na regeneraci kolagenu a urychluje hojení ran, zajišťuje pevnost cév, snižuje krevní tlak a hladinu cholesterolu. Podporuje obranyschopnost, pomáhá předcházet nachlazení a zmírňuje příznaky už probíhajícího onemocnění, proto se nebojte na podzim a v zimě jeho příjem navýšit.

“Praktický tip: Podpořte imunitu svých dětí přirozenou cestou a sáhněte po pastilkách Tantum Natura. Doplněk stravy obsahuje vitamín C, zinek a propolis a díky ovocným příchutím skvěle chutnají.”

Vitamíny B – pro lepší spánek a víc energie

Tato skupina vitamínů zmírňuje projevy únavy a podporuje psychické zdraví. Každý z nich má v těle ještě další specifický úkol – B2 přispívá ke správné funkci nervového systému a má antioxidační efekt, B3 zkvalitňuje spánek a pomáhá snižovat hladinu cukru v krvi, B5 je nezbytný pro správný růst a vývoj, B6 zlepšuje obranyschopnost organismu. Vitamín B12, pravděpodobně nejznámější z nich, je nepostradatelný pro tvorbu červených krvinek a jeho nedostatek se projevuje mimo jiné poruchou růstu.

Vitamín D – načerpejte ho ze sluníčka

Aby děti správně rostly a vyvíjely se, potřebují k tomu dostatek vitamínu D. Ten hraje velkou roli při vstřebávání vápníku a fosforu ze stravy, podílí se na fungování svalů a správné činnosti nervového systému. Přirozeně se tvoří v pokožce vystavené slunečnímu záření – tak získáme až 80 % denní dávky – dětem k tomu stačí jen 30 minut na slunci. Na podzim a v zimě je kvůli úbytku slunečních paprsků vhodné doplňovat dětem vitamín D. V potravinách je vzácný a obsahují ho především tučné ryby (proto nás babičky nutily jíst rybí olej ze lžičky – pamatujete?)

Chutné rybí maso je bohatým zdrojem vitamínu D
Rybí maso je bohatým zdrojem vitamínu D.

Zinek – nedílná součást každé lidské buňky

Zinek je minerál, který se v těle vyskytuje jen v minimálním množství, o to důležitější je dbát na jeho doplňování. Zásadně se podílí na tvorbě imunitních buněk a působí tak ke správné obranyschopnosti, podporuje psychickou pohodu a u dětí je nezbytný pro správný růst a hojení ran. Jako bonus podporuje chuť k jídlu.

Tip: Zinku a jeho pozitivním účinkům jsme věnovali celý článek

Tip: Rakytník je vitamínová bomba

Slyšeli jste už o rakytníku? Jediná jeho bobulka obsahuje doporučenou denní dávku vitamínu C. Kromě něj je bohatý na vitamíny A, E a K a vzácnou Omega 7 nenasycenou mastnou kyselinu, která pomáhá udržovat zdravou hladinu cholesterolu v krvi a podporuje správnou funkci srdce. Rakytník také zvyšuje odolnost proti infekcím, prospívá kloubům a navíc obsahuje i látku, která se v těle přeměňuje na serotonin, hormon důležitý pro duševní pohodu. Z jeho plodů můžete připravit třeba sirup, který je jednoduchý na přípravu a dětem bude jistě chutnat.

Související články

Sledujte nás na Instagramu a Facebooku